Merkez Bankası Döviz Kuru | |||
ALIŞ | SATIŞ | ||
USD | 34,4372 | 34,4992 | |
EURO | 36,3826 | 36,4482 | |
İYİ (LİK) VE KÖTÜ (LÜK)
İyilik tarlaya ekilen tohuma benzer. Büyümesi ve gelişmesi için ekiminden hasadına kadar büyük emek ve alın teri ister. Ürün, adeta tırnaklarla kazınarak elde edilir. Kötülük ise asıl ürün içinde yetişen yabani otlar gibidir. Bütün bir evren onu destekliyormuşçasına hiçbir uğraşı olmadan kendiliğinden ve çok daha gür bir şekilde çıkıverir.
Kötülüğün fazla olması sizi cezp etmesin. Oluşması ve gelişmesinde emek olmadığı gibi semeresinde de insanlığa hayır yoktur. Ne kadar az da olsa iyilik her zaman değerlidir. Çünkü temelinde alın teri ve sancı, sonucunda ise insanlığın faydası ve kurtuluşu vardır. Sancıyla oluşup emekle gelişen ile kendiliğinden doğup yayılmacı potansiyeli ile büyüyeni mukayese etmek, akıl tutulmasından başka bir gerekçeyle izah edilemez.
Hastayı kendi istek ve iradesiyle baş başa bırakıp müdahale etmemek hoş görü ve saygı değil caniliktir. Gerçek merhamet ve sevgi, tedavinin kaçınılmaz olduğu bir durumda anlık tepkilere aldırış etmemek ve kişiyi kendi haline bırakmamaktır. Sahte sevginin müşterisi olanlar, ancak tedavi sürecini kaçırdığında ayılırlar. Ayıldıklarında ise ortada ne seven kalmıştır ne de sevgi.
Doğruyu söylemeyen bir kişiye toplum içerisinde rencide olmaması adına doğu söylemediğini söylememek ona iyilik etmek değil kötülüktür. Çünkü kişi doğruları söylemediği halde toplum içerisinde düzeltilmezse kendisini düzeltme imkânına sahip olamayacak ve nasıl olsa insanlar bana güveniyor ve doğru söylediğime inanıyor diyerek yalancılığı kendisine huy edinmiş olacak ve nihayetinde yalancılar defterine yazılacaktır.
Bir hadise şerifte Resulullah (SAV) şöyle buyurur: Hiç şüphe yok ki doğruluk insani iyiliğe (birr’e) götürür. İyilikte Cennete götürür. Kişi doğru söyleye söyleye Allah katında sıdık (doğru sözlü) diye yazılır. Yalancılık kötülüğe götürür. Kişi yalan söyleye söyleye Allah katında kezzab(çok yalancı) diye yazılır.
Allah cümlemizi doğruluktan ve doğrulardan ayırmasın. Hakkı hak bilip ona uymayı, batılı batıl bilip ondan uzaklaşmayı nasıp eylesin.